Categorie: "Linked In"

Industrie voedingsbodem voor social media

Het zijn de bedrijven in de industrie en techniek die zich bij uitstek lenen om het beste uit social media te halen. Dit stelt Edward Breedveld, manager E-commerce van technisch dienstverlener Onexis. ‘Die zijn door hun ‘handen-uit-de-mouwen-aanpak’ gewend om gericht te communiceren. Daardoor leggen ze niet alleen makkelijker contact, maar zijn ook toegankelijker voor informatie. En kennis delen is juist nu de essentie van social media.’

Kaaijk Metaalbewerking haalt via social media orders binnen

Een innovatieve ondernemer pur sang. Die typering past Jan-Willem Kaaijk van Nico Kaaijk Metaalbewerking wel. ‘Ik sta altijd open voor vernieuwing. Of het nu waterstraalsnijden of buislasersnijden is. Daar waar nieuwe ontwikkelingen ons marktonderscheid verder kunnen vergroten speel ik daar altijd snel op in.’ Dat gold ook voor social media, wordt uit zijn verhaal duidelijk.

Industrie zet met social media concurrentie op achterstand

Bedrijfspromotie, in de vorm van productinfo, een nieuw dealerschap of een geplande investering. Daarvoor gebruiken nog steeds veel bedrijven in de industrie en techniek social media. Daarmee zitten ze op het verkeerde spoor, is de eensgezinde mening van de praktijksprekers tijdens het seminar ‘Social media voor de industrie’ dat IndustrialSocialMedia op 29 juni as. organiseert.

Social media puur en alleen voor zelfverheerlijking gebruiken heeft het tegenovergestelde effect. ‘Volgers haken dan af’, vinden zowel industrial marketeer Jos Fleischeuer als Edward Breedveld van technisch dienstverlener Onexis die allebei tijdens het seminar spreken. ‘Twitter, LinkedIn en Facebook als promotiekanaal inzetten heeft een beperkte houdbaarheid. Het zou juist moeten gaan om berichten met inhoud, die anderen desnoods weer kunnen delen.’

Social media bieden staalbouwbedrijf meerwaarde



Twitter inzetten voor promotie en om relaties van de laatste ontwikkelingen op de hoogte te houden. En Facebook om klanten te laten zien wat er al aan stalen gebouwen is neergezet en om voor toekomstige klanten de complete productrange in beeld te kunnen brengen. Na een aanvankelijk aarzeling ziet SteelMaster, producent van geprefabriceerde stalen gebouwen, nu de meerwaarde van social media.