HITMA Filtratie beëindigd na ruim 40 jaar de samenwerking met Pall Corporation en gaat verder als onafhankelijk filtratiespecialist. Social media blijken belangrijk om het bedrijf in die nieuwe rol op de kaart te zetten, maakt directeur Henk Tangenberg duidelijk in een interview met IndustrialSocialMedia.
Categorie: "Linked In"
Industrie voedingsbodem voor social media
Het zijn de bedrijven in de industrie en techniek die zich bij uitstek lenen om het beste uit social media te halen. Dit stelt Edward Breedveld, manager E-commerce van technisch dienstverlener Onexis. ‘Die zijn door hun ‘handen-uit-de-mouwen-aanpak’ gewend om gericht te communiceren. Daardoor leggen ze niet alleen makkelijker contact, maar zijn ook toegankelijker voor informatie. En kennis delen is juist nu de essentie van social media.’
Kaaijk Metaalbewerking haalt via social media orders binnen
Een innovatieve ondernemer pur sang. Die typering past Jan-Willem Kaaijk van Nico Kaaijk Metaalbewerking wel. ‘Ik sta altijd open voor vernieuwing. Of het nu waterstraalsnijden of buislasersnijden is. Daar waar nieuwe ontwikkelingen ons marktonderscheid verder kunnen vergroten speel ik daar altijd snel op in.’ Dat gold ook voor social media, wordt uit zijn verhaal duidelijk.
Industrie zet met social media concurrentie op achterstand
Bedrijfspromotie, in de vorm van productinfo, een nieuw dealerschap of een geplande investering. Daarvoor gebruiken nog steeds veel bedrijven in de industrie en techniek social media. Daarmee zitten ze op het verkeerde spoor, is de eensgezinde mening van de praktijksprekers tijdens het seminar ‘Social media voor de industrie’ dat IndustrialSocialMedia op 29 juni as. organiseert.
Social media puur en alleen voor zelfverheerlijking gebruiken heeft het tegenovergestelde effect. ‘Volgers haken dan af’, vinden zowel industrial marketeer Jos Fleischeuer als Edward Breedveld van technisch dienstverlener Onexis die allebei tijdens het seminar spreken. ‘Twitter, LinkedIn en Facebook als promotiekanaal inzetten heeft een beperkte houdbaarheid. Het zou juist moeten gaan om berichten met inhoud, die anderen desnoods weer kunnen delen.’
Praktisch seminar helpt industrie op weg met social media
Hoe kunnen bedrijven in de industrie en techniek social media inzetten om hun bedrijfsdoelen te realiseren. In hoofdlijnen is dat de essentie van het eerste semimar ‘Social media voor de industrie’ dat op 29 juni a.s. plaatsvindt.
Industrie doet voordeel met social media
Social media bieden staalbouwbedrijf meerwaarde
Twitter inzetten voor promotie en om relaties van de laatste ontwikkelingen op de hoogte te houden. En Facebook om klanten te laten zien wat er al aan stalen gebouwen is neergezet en om voor toekomstige klanten de complete productrange in beeld te kunnen brengen. Na een aanvankelijk aarzeling ziet SteelMaster, producent van geprefabriceerde stalen gebouwen, nu de meerwaarde van social media.
Social media extra inkoopkanaal voor industrie
Technische bedrijven staan niet vooraan in de rij om met social media aan de slag te gaa. ‘Te druk, te veel werk en te weinig effect’, is en veelgehoorde reden waarom het Twitteraccount wel wordt aangemaakt, maar verder onbenut blijft. En dat terwijl social media een positieve bijdrage aan de omzet kan leveren.