Social media bieden staalbouwbedrijf meerwaarde



Twitter inzetten voor promotie en om relaties van de laatste ontwikkelingen op de hoogte te houden. En Facebook om klanten te laten zien wat er al aan stalen gebouwen is neergezet en om voor toekomstige klanten de complete productrange in beeld te kunnen brengen. Na een aanvankelijk aarzeling ziet SteelMaster, producent van geprefabriceerde stalen gebouwen, nu de meerwaarde van social media.

Het besef is social media het bedrijf van nut kunnen zijn, betekende een hele omschakeling. ‘We maken stalen gebouwen’, stelt marketingdirecteur Michelle Wickum droog. ‘Wat heeft dat met social media te maken?’

Inmiddels is die meerwaarde meer dan bewezen, erkent ze. ‘Bijvoorbeeld omdat we doelgroepen hebben kunnen bereiken waarvoor we eerder onbekend waren. Toen kippenboeren, die daarvoor geen klant waren, bij vrienden en bekenden foto’s van hun SteelMaster-gebouwen zagen, raakten ze daadwerkelijk geïnteresseerd.’

Lees ook:Industrie doet voordeel met social media
Lees ook:Industrie zet met social media concurrentie op achterstand
Lees ook:Social media extra inkoopkanaal voor industrie
Lees ook:Social media zetten Filtratiespecialist op de kaart
Lees ook:Industrie vergroot omzet met social media: tips

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.