Categorie: "Facebook"

Industrie zet met social media concurrentie op achterstand

Bedrijfspromotie, in de vorm van productinfo, een nieuw dealerschap of een geplande investering. Daarvoor gebruiken nog steeds veel bedrijven in de industrie en techniek social media. Daarmee zitten ze op het verkeerde spoor, is de eensgezinde mening van de praktijksprekers tijdens het seminar ‘Social media voor de industrie’ dat IndustrialSocialMedia op 29 juni as. organiseert.

Social media puur en alleen voor zelfverheerlijking gebruiken heeft het tegenovergestelde effect. ‘Volgers haken dan af’, vinden zowel industrial marketeer Jos Fleischeuer als Edward Breedveld van technisch dienstverlener Onexis die allebei tijdens het seminar spreken. ‘Twitter, LinkedIn en Facebook als promotiekanaal inzetten heeft een beperkte houdbaarheid. Het zou juist moeten gaan om berichten met inhoud, die anderen desnoods weer kunnen delen.’

Social media bieden staalbouwbedrijf meerwaarde



Twitter inzetten voor promotie en om relaties van de laatste ontwikkelingen op de hoogte te houden. En Facebook om klanten te laten zien wat er al aan stalen gebouwen is neergezet en om voor toekomstige klanten de complete productrange in beeld te kunnen brengen. Na een aanvankelijk aarzeling ziet SteelMaster, producent van geprefabriceerde stalen gebouwen, nu de meerwaarde van social media.