Categorie: "YouTube"

Breekplaatspecialist timmert aan de weg met social media

Zo’n 20 filmpjes staan er al op YouTube over verschillende onderwerpen met uiteenlopende invalshoeken; van corrosiebestendigheid, breekdetectie tot vervanging bij een onderhoudsstop. En alle internetvideo’s hebben één ding gemeen: ze gaan steeds over breekplaten en over de toepassing daarvan binnen de industrie.

Industrie zet met social media concurrentie op achterstand

Bedrijfspromotie, in de vorm van productinfo, een nieuw dealerschap of een geplande investering. Daarvoor gebruiken nog steeds veel bedrijven in de industrie en techniek social media. Daarmee zitten ze op het verkeerde spoor, is de eensgezinde mening van de praktijksprekers tijdens het seminar ‘Social media voor de industrie’ dat IndustrialSocialMedia op 29 juni as. organiseert.

Social media puur en alleen voor zelfverheerlijking gebruiken heeft het tegenovergestelde effect. ‘Volgers haken dan af’, vinden zowel industrial marketeer Jos Fleischeuer als Edward Breedveld van technisch dienstverlener Onexis die allebei tijdens het seminar spreken. ‘Twitter, LinkedIn en Facebook als promotiekanaal inzetten heeft een beperkte houdbaarheid. Het zou juist moeten gaan om berichten met inhoud, die anderen desnoods weer kunnen delen.’

YouTube ‘trekker’ omzetgroei industrie

Het is maar een piepklein onderdeel, maar met een hoge precisie geproduceerd. En wel op zo’n manier dat het naadloos past binnen de module die een van de opdrachtgevers maakt voor een machine van een bekende Nederlandse multinational. De hoogwaardige componenten worden bovendien volgens een strak tijdschema aangeleverd zodat ze direct geassembleerd kunnen worden.