Breekplaatspecialist timmert aan de weg met social media

Zo’n 20 filmpjes staan er al op YouTube over verschillende onderwerpen met uiteenlopende invalshoeken; van corrosiebestendigheid, breekdetectie tot vervanging bij een onderhoudsstop. En alle internetvideo’s hebben één ding gemeen: ze gaan steeds over breekplaten en over de toepassing daarvan binnen de industrie.

t
Social Media

Behalve YouTube zijn ook Twitter en LinkedIn social media-kanalen die worden ingezet om kennis over het onderwerp te delen, is te lezen op IndustrialSocialMedia. Mede daardoor wist de Breekplaatspecialist, een nieuwe divisie van HITMA Process in korte tijd de nieuwe industriële activiteit op de kaart zetten en naamsbekendheid op te bouwen.

‘We hebben relatief snel een plek in de markt verworven. Zonder social media was dat nooit zo snel mogelijk geweest’, concludeert Dick Verhoef , die op Twitter het gezicht van de Breekplaatspecialist is.

Omzetvergroting

Met name die naamsbekendheid zorgt er volgens Verhoef voor dat mogelijke prospects eerder de weg naar de Breekplaatspecialist vinden. We komen nu in contact met bedrijven waarmee we als HITMA Process in het verleden nog geen zaken deden, die we zelfs niet eens kenden. En dat leidt ook tot concrete aanvragen. Wat maar weer eens bewijst dat social media zeker een rol kunnen spelen bij leadgeneratie en de daaruit voortvloeiende omzetvergroting.’

Waar bent u werkzaam?

Bekijk resultaten

Loading ... Loading ...

Lees ook:Social media zetten Filtratiespecialist op de kaart
Lees ook:Kaaijk Metaalbewerking haalt via social media orders binnen
Lees ook:Twitter biedt industrie meerwaarde
Lees ook:Praktisch seminar helpt industrie op weg met social media
Lees ook:Industrie doet voordeel met social media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.