Social media zetten Filtratiespecialist op de kaart

HITMA Filtratie beëindigd na ruim 40 jaar de samenwerking met Pall Corporation en gaat verder als onafhankelijk filtratiespecialist. Social media blijken belangrijk om het bedrijf in die nieuwe rol op de kaart te zetten, maakt directeur Henk Tangenberg duidelijk in een interview met IndustrialSocialMedia.

HITMA Filtratie zet vrijwel alle social media-kanalen in om zich te profileren als de online vraagbaak en kennisbron op het gebied van industriële filtratie, vertelt Tangenberg.

Maar via Twitter, LinkedIn en YouTube wil de filtratiespecialist ook in contact komen met (potentiële) klanten, de naamsbekendheid vergroten en zich als filtratiespecialist sterk in de markt positioneren. HITMA deed dat al eerder succesvol met een andere divisie uit de groep, de Breekplaatspecialist.

Social media

Social media bieden een wisselwerking met de markt, zegt Tangenberg (foto). ‘Daardoor blijven we op de hoogte van wat er speelt. We willen graag weten waar bedrijven tegen aan lopen, welke vragen ze hebben en welke daarbij behorende informatiebehoefte.’

Omdat dat interactie met de doelgroepen vereist, heeft HITMA Filtratie het plan om een zakelijk blog op te zetten. ‘Binnen de HITMA-groep zijn we de eerste die dat doen’, zegt de directeur.  ‘Er is bewust voor een bedrijfsblog gekozen. Omdat je daardoor direct de link legt tussen onze professionals, hun expertise en ervaring enerzijds en de markt, de bedrijven, onze klanten met hun vragen anderzijds.’

De filtratiespecialisten gaan, blijkens zijn toelichting, bloggen over praktijkvoorbeelden, praktische onderwerpen waar ze ‘in het veld’ tegenaan lopen. Ook worden richtlijnen op het gebied van veiligheid en milieu belangrijke aandachtspunten. ‘Het blog moet – door de wisselwerking met de andere social media- voor iedereen die maar iets over industriële filtratie wil weten het online aanspreekpunt worden. Het Nr.1 platform. Als we daarin slagen, levert het blog een belangrijke bijdrage aan de beoogde marktpositionering en hebben social media zich voor ons zeker bewezen.’

Draagt sociale media bij aan uw bedrijfsdoelstellingen?

Bekijk resultaten

Loading ... Loading ...

Lees ook:Praktisch seminar helpt industrie op weg met social media
Lees ook:Industrie vergroot omzet met social media: tips
Lees ook:Win een iPad met wedstrijd HITMA Filtratie en 3M
Lees ook:Breekplaatspecialist timmert aan de weg met social media
Lees ook:Social media extra inkoopkanaal voor industrie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.