Ecodesign stuwt ‘groene’ omzet Philips

Philips heeft mede door ecodesign de omzet van groene producten in 2010 aanzienlijk zien groeien tot 38 procent van de totale omzet. Een jaar eerder was dat nog 31 procent. Dit meldt TechTxt Today vandaag.

Ecodesign is een proces gericht op het ontwikkelen van producten die gedurende hun levenscyclus het milieu minder belasten. Een voorbeeld hiervan is de EcoNova, een ‘groene’ TV met onder meer een afstandsbediening op zonne-energie.

Het significante aandeel van milieuverantwoorde producten in de totale omzet heeft het elektronicaconcern weten te realiseren door fors in groene innovaties te investeren. Vorig jaar was dat een miljard euro in. Tot 2015 komt daar nog eens eenzelfde bedrag bij.

‘Wij zien duurzaamheid niet alleen als groeimotor. Maar als een integraal onderdeel van het DNA van Philips’, aldus Rudy Provoost, voorzitter van de Philips Sustainability Board en CEO van Philips Lighting.

Dat blijkt ook uit het feit dat de productieketen Philips dit jaar ook al het beste scoorde op duurzaamheid, meldde het IndustrieBlog eerder al.

Lees ook:Omzet en winst Philips stijgen voor 3e keer op rij (video)
Lees ook:Omzet en winst Philips stijgen 2e kwartaal
Lees ook:Bezuinigingen Philips ten koste van 4.500 banen (video)
Lees ook:Productieketen Philips scoort het beste op duurzaamheid
Lees ook:Bij Philips verdwijnen nog eens 2.200 banen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.