Gilette gaat met de trein

Proctor & Gamble, bekend van merken als Dreft, Duracell, Gillette en Vicks, gaat 20 procent op de logistieke kosten besparen.

Het concern wil dat bereiken door verlaging van de voorraad gereedproduct en door op de weg met minder vrachtwagens leeg te rijden.

Ook het overhevelen van transport van de weg naar het spoor draagt bij aan de beoogde kostenbesparing.

t

In 2015 moet van al het Europese vervoer van Proctor & Gamble 30 procent intermodaal zijn. Dat wil zeggen, behalve wegvervoer ook transport via binnenvaartschip en het spoor. Nu is dat nog 20 procent.

Vanwege de focus op lagere logistieke kosten wordt de overstap alleen gemaakt als het spoor- even duur of goedkoper is als het wegvervoer.

Ook Unilever wil nog meer richting spoor. De modal shift zou vooral moeten bijdragen aan het verlagen van de CO2-uitstoot. Zo’n 30 procent van al het vervoer van het concern is nu al intermodaal.

Lees ook:Na Heineken gaat ook Mercedes het water op
Lees ook:Nieuwe voorman Fresh Corridor
Lees ook:Modal shift of mental shift
Lees ook:Proef van Samsung en Fuji Film vermindert wegvervoer
Lees ook:Heineken zoekt het water op

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.