Weinig trucks op tweede maasvlakte

De truck gaat het onderspit delven. Als straks de tweede maasvlakte klaar is, gaat nog maar 35 procent van de containers over de weg richting eindbestemming. De rest wordt via spoor en binnenvaartschip vervoerd.

Dat moet een aanzienlijke besparing van het aantal truckbewegingen opleveren. Rotterdam krijgt daarmee een wereldprimeur.

Het is voor de eerste keer dat er een containerterminal wordt gebouwd voor modal shift, de afhandeling van containers naar meerdere vervoersmodailiteiten.

De werkzaamheden voor de containerterminal Rotterdam World Gateway starten volgend voorjaar, vanaf eind 2013 ‘loopt’ een proefperiode en kunnen schepen aanleggen en worden afgehandeld. Het jaar daarop is de volledig geautomatiseerde terminal naar verwachting full swing operationeel.

Lees ook:Heineken zoekt het water op
Lees ook:Beatrix sluit vandaag dam 2e Maasvlakte (audio)
Lees ook:Proef van Samsung en Fuji Film vermindert wegvervoer
Lees ook:Fruitimporteurs hevelen lading over naar binnenvaart
Lees ook:Russische megaorder voor Boskalis

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.