Ramp Japan treft wereldwijde autoindustrie

Het is de vraag of het initiatief van Japanse autofabrikanten om roulerend te produceren afdoende is om de klappen op te vangen die de fabrikanten kregen na de aardbeving.

Gebrek aan stroom en water zijn namelijk de belangrijkste redenen waarom de toeleveranciers moeite hebben onderdelen op tijd te leveren. De kans is daarom groot dat het nog wel even duurt voordat de Japanse automerken weer op volle toeren draait.

De ramp in Japan heeft daarom ook z’n weerslag op de productie in de Verenigde Staten. Toyota en Subaru hebben Amerikaans productie op een lager pitje gezet. General Motors heeft de productie in een fabriek van pick-ups zelfs een week stil moeten leggen vanwege een gebrek aan onderdelen. Ook twee fabrieken van GM in Europa beginnen dat te merken. Volvo waarschuwt dat de productie gevaar loopt.

Duurdere auto’s

De verwachting is daarom dat de levertijden van nieuwe auto’s zowel in de Verenigde Staten, Europa als in Azië zullen zullen worden vertraagd. Reden waarom consumenten een prijsstijging van nieuwe Japanse auto’s kunnen verwachten. Bovendien zullen de komende tijd niet alle kleuren leverbaar zijn.

De ramp in Japan zal zeker z’n weerslag hebben op de resultaten van de Japanse auto-industrie. Analisten voorspellen in een artikel op TheDetroitBureau dat ze het derde en het vierde kwartaal van dit jaar vrijwel zeker in de rode cijfers belanden.

Hebt u Japan al geholpen?

Bekijk resultaten

Loading ... Loading ...

Lees ook:Toyota legt Europese productie stil
Lees ook:Ramp Japan slaat vertrouwen fabrikanten weg
Lees ook:VS merkt gevolgen aardbeving Japan
Lees ook:Productie Toyota eind dit jaar op volle capaciteit
Lees ook:Licht herstel industriële productie Japan

Eén reactie op “Ramp Japan treft wereldwijde autoindustrie

  1. jeroen

    het is heel erg wat er is gebeurd met japan als ik darr was zou ik ook hulp willen krijgen

      /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.