Albert.nl biedt nog meer bezorgservice

Klanten op hun wenken bedienen en toch kostenefficiënt kunnen bezorgen. Die voordelen heeft het bezorgsysteem van Albert, de thuisbestelservice van Abert Heijn, Gall en Gall en Etos.

Geestelijk vader is Erasmus-promovendus Niels Agatz die een model bedacht waarbij de kosten afhankelijk zijn van de tijd waarop Albert.nl de boodschappen bezorgt. Minder populaire venstertijden zijn goedkoper.

t

Het model heeft geleid tot een betere benutting van de capaciteit van het distributiecentrum en leverde bovendien een kostenbesparing op van 25 procent terwijl de service naar de klanten tegelijkertijd maximaal is. Albert.nl test nu tijdslots die in lengte variëren met gedifferentieerde bezorgprijzen op ordergrootte.

Foto: Ahold

Lees ook:Stijging benuttingsgraad Duitse staalfabrieken
Lees ook:Gilette gaat met de trein
Lees ook:NedCar langer open
Lees ook:Orderportefeuilles industrie trekken pas volgend jaar aan
Lees ook:Tegelijkertijd CO2 reduceren en geld besparen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.